Klima cihazının tarihi insanlık derece eskidir. İlk insanoğlu üst ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor yağdırmak bağırsakin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı egemen derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orta çağlarda Leonardo Da Vinci, yakın bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak bağırsakin akarsu gücü ile çaldatmaışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya başlandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk yüce yararlanma yerını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her saat 20 derecedir” ilanını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam fail fen gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya başlandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini kontrol fail bir prosestir. Günümüzde insanoğlu, daha hafif ve bitek yaşayabilmek bağırsakin klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine derece klima gösterişli olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya anlayışyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya pek beğenme etmiyorlardı. Fakat aradan güzeşte birkaç yılda çok tadil oldu. Imdi klima bulunmayan anlayışyerlerinde kimesne çaldatmaışmak istememektedir. Önce anlayışyerlerinde münteşir olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin de vazgeçilmez konfor apareyı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca yazın ferahlamak bağırsakin kullanılan bir aparey olmaktan çıbayanp, kışın da ısınmak bağırsakin tercih edilen aparey yapmıştır. Klima yararlanma aldatmaışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye başlamıştır. Pazardaki ürün ve hediye çeşitliliği içinsında tüketicilerimiz hüküm verme sürecinde berenarı karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın aldatmaınan klimaların, Türkiye’ nin ülke koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana iyi seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin sağlamlanamaması, yakınlarında montaj uygulamalarının kuruluşlmaması üzere nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Konuşu ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın transfer maliyetinin yanı sıra pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate aldatmaınmalıdır. Klima apareyı satın aldatmaınmadan önce bu kriterler dikkate aldatmaınarak küçük bir sondaj kuruluşlmalıdır.