SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki konsept. Ancak bu iki konsept mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışmutaş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri ciğerin eleştiri olan bu iki konsept, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman daha harisalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması ciğerin meydana getirilen çdüzenışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk artışı konulemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da epey önemlidir. Hassaten SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çdüzenışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belirli bir bütçe ciğerin maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belirli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak ciğerin meydana getirilen çdüzenışmalardır. Gelin, bu zıtlaştırmayı bir zaman daha harisalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki fark; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Kısaca SEO ciğerin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi ciğerin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa müddet içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama konseptı arasındaki bir diğer önemli fark da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları başüstüneğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu gestalt farklıdır. SEO çdüzenışmaları daha doğal icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir yoğunluk akışı katkısızlar.
Bu iki konsept, ciğererik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise nişangâh daha ticari başüstüneğu ciğerin ciğererikler SEO çdüzenışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu yeltenmek bileğildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Yalnızca iki konsept arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha esen evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.